Ana içeriğe atla

RAMAZAN MACERASI OYUNU



DİKKAT!
Bu materyal  oyunlaegitimm.blogspot.com/@oyunlaegitim tarafından hazırlanmıştır. Tüm hakları bu siteye aittir.
İzinsiz olarak dosya üzerinde herhangi bir değişiklik yapmak yasaktır.a
Materyalin ticari amaçla  çoğaltılması, para karşılığında satılması, başka veri tabanları yüklenmesi kesinlikle yasaktır.
OYUNUN HAZIRLANIŞI
Kartların dayanıklı olması açısından çıktı almak için 200 gr. Kalın A4 kağıt kullanarak renkli yazıcıdan çıktı alın.
Dosyanın sonunda bulunan, soru kartı ve görev kartı yazan sayfaları, soru kartı ve görev kartlarının arka yüzüne çıktı alın.
Kartları çizgilerinden keserek oyun/görev kartlarınızı hazırlayın.
Oyun Tablasını hazırlamak için 8 parçadan oluşan zeminin kenarlarındaki fazlalıkları kesin ve parçaları birbirine yapıştırın. İnce A4 kullandıysanız dayanıklı olması açısından zeminde mukavva kullanabilirsiniz.
Dilerseniz kart arkası olan sayfalardan fazladan çıktı alarak kendi sorularınızı ve görevlerinizi yazabileceğiniz boş kartlar da hazırlayabilirsiniz.
OYUNUN OYNANIŞI
Oyun 2 veya daha fazla oyuncuyla veya gruplar halinde oynanabilir.
İki grup halinde oynanacaksa oyuncular "xyxyxy..." örüntüsü oluşturacak şekilde otururlar.
Kartlar ön yüzleri zemine dönük olacak bicimde dört deste olarak yerleştirilir. (Soru Kartı Kolay, Soru Kartı Orta, Soru Kartı Zor, Görev Kartı)
Sırası gelen oyuncu istediği desteyi işaret eder. Karşı gruptan bir oyucu en üste yer alan kartı alarak soruyu/görevi okur. Verilen cevap doğruysa/ görev başarırsa oyuncu taşını ilerletir.
Taşlar, kolay sorular için  1 adım, orta düzey sorular için 2 adım, zor sorular için 3 adım ilerletilir. Görev kartları için ise taş, kart üzerinde yer alan yönergeye göre ilerletilir.
Bir oyuncu/bir grup iki tür üst üste görev kartı seçemez.
Soru cevaplandıktan sonra çerçeveli bölümde yer alan ayet ve hadis metinleri okunmalıdır.
Oyun küçük yaştaki çocuklarla oynanacaksa sadece kolay soru kartları kullanılarak her soru için 2 adım ilerleme kuralı uygulanır.
Küçük bir kural değişikliğiyle oyun kolay, orta ve zor soru kartlarının karışık bir şekilde tek deste oluşturarak yerleştirilmesiyle da oynanabilir. Bu durumda taşlar sorulan sorunun zorluk derecesine göre ilerletilir.

Ramazan Macerası Oyunu  PDF İndirme Linki

Yorumlar

  1. Allah razı olsun. Emeklerinizin karşılığı Cennet olsun inşaallah. Her dosyanız ayrı güzel. Teşekkür ederim. :

    YanıtlaSil
  2. Guzel.bi oyun emeginize saglik.ben de 3 sene once ramazanda benzer bir oyun yapmıştım(oruc kuran ve iyilik kartlari bulunan),bir de peygamberimiz versiyonu var.patent almayi hic düşünmedim ama para karşılığı satılmamasini saglayacaksa makul.mumkun olduğunca cok insan ucretsiz istifade etsin maksat.oyunlari da cesitlendirmeye devam etmek istiyorum.o sebepten patent ya da haklarini alma konusunu sormak istedim.bilgilendirirseniz cok makbule gecer.

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş çok teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  4. Allah razi olsun ..Californiadan sevgiler.. Duaciyiz..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

RAMAZAN PANOSU 2

HOŞGELDİN RAMAZAN PDF İndirme Linki

ÜÇ AYLAR PANOSU

HZ. LOKMAN'İN OĞLUNA ÖĞÜTLERI PANO

Dökümanda JPEG( fotoğraf) formatındadır. Fareyle sağ tıklayatak indirebilirsiniz.